CRM oplossing
CRM voor Non-profit
Heb je als non-profit-organisatie ook je handen vol aan fondsenwerving, relatiebeheer, het toewijzen van bestedingen en het verwerken van inkomsten? Leden of donateurs, vrijwilligers en fondsen werven is dagelijkse kost. Daarnaast wil je ook nog aan naamsbekendheid en een goed imago werken. Maar dat blijkt in de praktijk soms lastig.
Herken je dit?
- Er is te weinig tijd om alle acties en kanalen goed in te zetten
- Het lukt niet om focus te houden in je relatiebeheer
- Er is weinig veranderbereidheid in organisatie
- Nieuwe doelgroepen bereiken is moeilijk
Wij werken al voor:
Een goed CRM-systeem helpt groeien
Bluedesk CRM: advies, implementatie en beheer op maat.
Ontdek wat Salesforce voor non-profit jou en je collega’s kan brengen. Maak een Blueprint van je huidige processen met Bluedesk CRM en zet de weg naar groei in.
- Alle data centraal binnen handbereik en snel toegankelijk
- Zet eenvoudig en snel campagnes op
- Bereik nieuwe leads in minder tijdÂ
- Krijg heldere rapportages van je acties
Onze aanpak voor non-profit CRM
Voor de implementatie van een nieuw CRM-systeem zetten we onze aanpak Blueprint in, waarbij we in 5 stappen de beste keuze voor je organisatie maken.
1 - Inventarisatie
2 - Advies
3 - Implementatie
4 - Beheer
5 - Uitbreiding
In een inventarisatie leren we je organisatie kennen. We ontdekken waar knelpunten zitten en leren wat jullie ambities zijn. We tekenen samen al een blueprint van je bedrijfsprocessen. Op basis daarvan stellen we een demonstratie samen op maat voor jouw organisatie.Â
- Kennismaking
- Demonstratie op maat
We betrekken je al vroeg bij de implementatie door je mee te nemen in ons advies. Aan het investeringsvoorstel dat we doen, werken veel van onze opdrachtgevers zelf mee. Zo borgen we dat we de juiste informatie hebben die nodig is voor een succesvol project.
- Investeringsvoorstel
In een interne kick-off nemen we het investeringsvoorstel door met het projectteam. Vervolgens starten we de implementatie met onze eigen Bluedesk CRM-aanpak.Â
In verschillende workshops inventariseren we nogmaals de eisen en wensen aan de hand van de geselecteerde CRM-oplossing en kijken kritisch naar wat jouw organisatie vooruit helpt. Daarop maken we acties en brengen de datastructuur in kaart, waarna we de gewenste functionaliteiten in fasen vormgeven.
We testen de functionaliteiten in reviewsessies en een release demo en verbeteren waar nodig om tot de optimale CRM-oplossing te komen. Dan leveren we het CRM-systeem op en trainen de gebruikers. Daarna kun je de weg naar groei inzetten met als basis een krachtig systeem dat werkt voor de hele organisatie. We zetten onze Service Studio al tijdens de implementatie in om je CRM-omgeving te leren kennen. Zodat ze jou na oplevering meteen kunnen helpen.
- Interne kick-off
- Workshops
- Acties
- Functionaliteiten
- Testing
- Oplevering
- Training
- Overdracht Service Studio
- Ingebruikname
Na de implementatie blijven we je ondersteunen met onze eigen Service Studio: Nederlandstalige support door onze eigen gecertificeerde medewerkers.
Zo kun je onze expertise gebruiken als solide basis voor het technische en functionele beheer van je CRM-systeem.
Dat kan op twee manieren:
- We leiden applicatiebeheerders (super users) op, zodat zij binnen je organisatie zelf het systeem kunnen onderhouden en uitbreiden.
- We ondersteunen je vanuit Bluedesk CRM via onze support-abonnementen ‘Super User On Demand’, ‘Super User As a Service’ of ons flex-abonnement.
Afhankelijk van de oplossingen en functionaliteiten in je CRM-systeem, breiden we gefaseerd uit. Dat doen we met dezelfde aanpak als in de implementatie.
In kleine stappen, voor grote resultaten.
Hoe andere organisaties kozen voor hun CRM-systeem?
Bewandel samen met ons de weg naar jouw groei
Maak kennis met onze werkwijze en ga voor betere resultaten!