Bluedesk CRM en Blueforce: “We starten 2024 met meer focus”

12 januari 2024

Bluedesk CRM en Blueforce: “We starten 2024 met meer focus”

Onze Blueprint groeit door! Het vertrouwde Bluedesk CRM breidt uit met een nieuwe tak onder de naam Blueforce. Met Blueforce richten we ons volledig op de non-profitsector. Denk je 'huh, dat deden ze toch al?' Klopt! Alleen krijgen onze jarenlange ervaring en expertise een nieuw jasje. Bluedesk CRM kan zich zo volledig focussen op de maakindustrie. Blueforce-directeur Lars Spruijt en Bluedesk CRM-directeur Michiel Vink delen in deze blog alle ins en outs!

Met onze Blueprint maken we al jaren naam en faam in verschillende sectoren. In deze periode hebben we gemerkt dat wij écht sterk zijn binnen de non-profitsector en de maakindustrie. Tijd voor focus! Daarom gaan we door onder twee vlaggen: Bluedesk CRM voor de maakindustrie en het nieuwe Blueforce gericht op de non-profitsector. Meer focus, meer Blue Magic.

“Onze blueprint voor groei en de blueprint voor impact vertegenwoordigen al meer dan 20 jaar een serie aan CRM-implementaties en -expertise, ongeacht het label dat we eraan geven. Kennis, ervaring en kruisbestuiving blijven zo behouden maar mét meer focus op onze specifieke doelgroepen.” Aldus Lars en Michiel.

Bewegen van product- naar klantgericht werken?

We vervolgen ons gesprek met Michiel, want nu zijn we wel benieuwd: waar ziet hij uitdagingen in de markt en hoe kan Bluedesk CRM de maakindustrie hierin ondersteunen?

“Een grote uitdaging die ik tegenkom bij klanten in de maakindustrie, is de overgang van een productgerichte naar een klantgerichte benadering. Vaak ligt de (terechte) trots van deze bedrijven in hun producten, waar ze aanzienlijke inspanningen en tijd in hebben gestoken. Echter, los van deze productgerichte benadering, spelen de klanten een cruciale rol. Het komt vaak voor dat in de maakindustrie (waar meerdere producten worden aangeboden) bedrijven op maandag met dezelfde klant over Product A praten en op vrijdag over Product B. Dat is natuurlijk een gemiste kans!”

Deze verandering naar een klantgerichte organisatie vereist niet alleen het loslaten van een exclusieve focus op het product, maar ook het inzien van de waarde van klantrelaties en het verkennen van mogelijkheden om meerdere producten aan dezelfde klanten te verkopen. Het begint met het bewustzijn en de erkenning dat klanten het verschil maken in deze dynamiek.

Klantbeleving op agendapunt nummer één

Er zijn enorm veel ontwikkelingen op het gebied van klantbeleving ofwel customer experience. Maar deze verschuiving is met name merkbaar in de thuisomgeving, vooral door e-commerce, waar de klant volledig in de watten wordt gelegd. Denk aan de handige tips die je krijgt bij een product, de personalisatie van de ervaring, enzovoort.

Deze klantgerichte ervaring sijpelt nu ook langzaam door naar het bedrijfsleven, met name in de maakindustrie. Klanten van onze klanten, in de maakindustrie, verwachten eveneens een klantbeleving waarbij de verkoper niet alleen op de hoogte is van welke producten ze hebben afgenomen, maar ook begrijpt waarvoor ze deze producten gebruiken. Ze verwachten gepersonaliseerd advies en tips over het gebruik van de producten.

Lars vult aan: “Om aan deze verwachtingen te voldoen, is het van cruciaal belang om de klant grondig te kennen. Als je enkel bekend bent met je product, zonder diepgaand begrip van de behoeften en verwachtingen van de klant, zul je waarschijnlijk niet succesvol blijven.”

Bluedesk CRM heeft de blueprint voor groei

Om écht een goed beeld van je klant te hebben en te kunnen inspelen op de behoeften van die klant, is een CRM-systeem waarin deze processen zijn ingericht én dat naadloos aansluit op je bedrijf onmisbaar. En om deze bedrijfsdoelen te ondersteunen, zetten we onze blueprint voor groei in. Met deze slimme implementatie blueprint, speciaal voor de maakindustrie, zorgen we ervoor dat alle basisprocessen snel en efficiënt draaien. Specifieke processen richten we daarna op maat in; zo zorgen we ervoor dat de CRM-oplossing naadloos op de organisatie aansluit.

Ook klaar om het roer om te gooien?

We denken graag mee over ambities en uitdagingen.

Neem contact op