Traditioneel gezien is de maakindustrie vooral gericht op het leveren van betrouwbare producten voor scherpe prijzen. Wil je echter groeien? Dan loop je waarschijnlijk tegen deze uitdagingen aan: de versnippering van informatie, medewerkers werken langs elkaar heen én je hebt geen 360 graden klantbeeld. Hoe kan je dit tij keren? In deze blog lichten we een tipje van de sluier op.
Als organisatie in de maakindustrie wil je de concurrentie voor blijven. Maar de steeds digitaler wordende wereld slaat je met de feiten om de oren: er zijn nog grote verbeterslagen te maken. Dan is de vraag: waar moet je beginnen?
Vaak bevinden prospect- en klantgegevens zich verspreid binnen de organisatie. Daarnaast wordt de informatie op diverse manieren en via verschillende kanalen en tools verspreid. De volgende ergernissen zal je vast herkennen...
Een andere hinderpaal voor groei binnen de maakindustrie is het feit dat medewerkers langs elkaar heen werken. Het gevolg: er is sprake van inefficiënte processen, er worden onnodige fouten gemaakt en er is ruis en vertraging op de lijn. Daarnaast kan het gebrek aan effectieve communicatie en samenwerking de algehele prestaties van jouw maakbedrijf belemmeren. De volgende problemen doen zich dan ook vaak voor:
Een compleet beeld van de klant is essentieel voor het leveren van optimale producten en diensten. Heb je dit niet? Dan kan het leiden tot gemiste verkoopkansen en minder effectieve marketing- en salesinspanningen. Als je de onderstaande punten aan kunt vinken dan weet je eigenlijk al genoeg.
Als we jou goed begrijpen wil je het roer omgooien. Want je wilt...
Om een totaalbeeld van je klant te hebben, is een CRM-systeem waarin klantprocessen zijn ingericht én dat naadloos aansluit op je organisatie onmisbaar. De oplossing: de blueprint voor groei.
Hiermee laten we alle bedrijfsprocessen snel en efficiënt draaien. Onze slimme blueprint is volledig toegesneden op de maakindustrie en specifieke processen richten we op maat in.
Met de uitrol van ons gebruikersadoptie-programma zorgen we voor brede acceptatie en actief gebruik van de CRM-omgeving. Samen bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie.
Benieuwd geworden? Laten we kennismaken!