Aurea in 2020: de Netflix onder de CRM-oplossingen

27 maart 2020

2019 was een goed jaar voor Aurea met 150 nieuwe klanten, 4 overnames en de uitbreiding van het productportfolio. Toch was er ook kritiek; Aurea zou niet snel genoeg innoveren. Aurea’s directeur Scott Brighton legt uit hoe dat komt en geeft een kijkje in wat we in 2020 mogen verwachten van Aurea CRM.

Het 2019 van Aurea in vogelvlucht

Aurea deed in 2019 vier nieuwe overnames op het gebied van samenwerkings-, verkoop- en marketingoplossingen. Bonzai, een op Sharepoint gebaseerde intranetoplossing; Skyvera, op Sharepoint gebaseerde samenwerkingswidgets; Infer, AI-gedreven leadscores voor sales en marketing en FirstRain, sales intelligence en prospectinzicht voor salesteams. Ook het productportfolio werd uitgebreid, waardoor nu bijna 20% van de Aurea-klanten een tweede, derde of zelfs vierde Aurea-product gebruikt. Het leverde Aurea in 2019 bovendien meer dan 150 nieuwe klanten op.

Toch was er niet alleen positief nieuws; er zijn ook gebruikers die zich afvragen hoe het zit met de innovaties binnen Aurea CRM, want 2019 was wat dat betreft een mager jaar. Volgens Brighton komt daar dit jaar verandering in.

Bekijk ook: Hoe Truckland Aurea CRM inzet (gratis casestudy)

Aurea’s nieuwe visie voor 2020

In 2019 ging Aurea aan de slag met haar nieuwe visie, met twee belangrijke elementen die zijn ontworpen om een ​​grotere impact en waarde te leveren:

  1. Het bedrijfsmodel ‘de Netflix van Business Software’
  2. De strategie voor native cloudtechnologie

De Netflix van de Business Software

Prime, waar Aurea in 2018 mee begon, groeide in 2019 uit tot de kern van het merk met Aurea Unlimited. Met Netflix als bedrijfsmodel; als gebruiker krijg je met een enkel abonnement toegang tot alle content. Niet alleen tot het product van aankoop, maar tot elk product in Aurea’s portfolio van meer dan 50 producten. Aurea verwacht het aantal producten in haar portolio bovendien elke drie jaar te verdubbelen.
Aurea-gebruikers hebben nu al toegang tot producten voor:

  • Sales (CRM en sales intelligence)
  • Samenwerking (Jive, Bonzai en Skyvera)
  • Marketing (campagne- en lijstbeheer)
  • Operations (projectplanning en communicatie)
  • ERP
  • Infrastructuur

Aurea’s doel is om de ​​bibliotheek verder uit te bouwen om elke belangrijke productcategorie binnen bedrijfssoftware te dekken.

Met dit model heeft Aurea een antwoord op de traditionele businessmodellen met extreem hoge prijskaartjes en ziet het als een radicale verandering in de digitale transformatie bij klanten, die nu sneller initiatieven kunnen inzetten om concurrentievoordeel te creëren. Het enige dat volgens Brighton nog moest gebeuren, is het makkelijker te maken voor klanten om van het nieuwe model te profiteren. Iets dat volgens Brighton nu nog bemoeilijkt wordt door de kosten die verbonden zijn aan het live krijgen van de software. Aan Aurea de uitdaging om haar producten te innoveren op basis van de bestaande technologie en die aan elkaar te koppelen voor de ‘Netflix-ervaring’. Het antwoord: een native cloud-architectuur.

Makkelijke integraties met Cloud Integration Hub

Aurea’s keuze voor de openbare cloud maakt het voor gebruikers mogelijk om alle producten met elkaar te integreren, ook die van derden zoals Salesforce, Workday of ServiceNow. Dat kan allemaal via de nieuwe Cloud Integration Hub van Aurea CRM.
Die Hub maakt het makkelijk om oplossingen uit meerdere producten samen te stellen. Zoals Aurea CRM met Jive, voor collaborative CRM. Of Infer voor leadscores met marketing automation om AI-gestuurde marketingcampagnes te maken.
Maar dus ook met andere applicaties van derden, zoals Salesforce. Via de Cloud Integration Hub kunnen gebruikers makkelijk schakelen tussen de applicaties van derden en het “Netflix van de Software”-platform van Aurea, zonder de ‘lock-in’ van veel andere grote leveranciers van business software.

Nieuwe innovaties in 2020

2019 stond voor Aurea in het teken van het opnieuw platformen van alle software in de cloud, om het innovatietempo te kunnen verhogen en het voor gebruikers makkelijker te maken om nieuwe producten uit de bibliotheek te kunnen gebruiken en integreren. 2020 zal volgens Brighton nieuwe innovaties gaan brengen in
Aurea Unlimited. Wordt vervolgd!

Heb je vragen over Aurea CRM?
Neem contact op >