Skip to content

De blueprint
voor groei

Klantcases

CRM-Casestudies

In onze CRM-cases ontdek je hoe andere organisaties hun CRM-platform kozen en hoe zij het inzetten om succesvol te groeien.

Non-Profit

Nederlandse Brandwonden Stichting

De Nederlandse Brandwondenstichting startte in het voorjaar van 2017 met Salesforce. Daarvóór werkte de stichting met twee verschillende systemen voor donateurs en collectes: Charibase en Stb. Bas de Boer, Hoofd Publiekscommunicatie & Werving, licht de overstap naar Salesforce toe.                      

Handicap.nl

HandicapNL gunt de ruim twee miljoen mensen met een handicap in Nederland een waardevol dagelijks leven. Onder leiding van Manager ICT & Informatie Erwin de Winter koos HandicapNL in 2016 voor Salesforce om nog meer impact te kunnen maken. Implementatiepartner Bluedesk CRM en Documizers werkten samen om HandicapNL te helpen aan efficiëntere werkprocessen en meer sturing op data.

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd 2

Inspecteurs zijn verantwoordelijk voor de correcte afhandeling van zo’n 350 meldingen, signalen en klachten per jaar. Zorgvuldige documentatie en afhandeling zijn dan cruciaal. Ontdek hoe CRM hierbij helpt.

Stichting Aap

Stichting AAP startte in 2018 met Salesforce en maakt sinds 2020 ook gebruik van Pardot. Bluedesk CRM richtte het marketing automation-platform in volgens best practices, zodat Jos Houtman en zijn collega-fondsenwervers er meteen mee konden werken: “We kunnen nu zelf volledige klantjourneys maken in meerdere varianten, allemaal zonder support.

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd 1

Vanaf een melding tot de afhandeling is IGJ verantwoordelijk voor een goed werkend proces. Het CRM geeft helder inzicht in dat proces en maakt de effecten ervan inzichtelijk.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Profit

ShipSupport

ShipSupport was als startup al snel toe aan een CRM-systeem dat bijdraagt aan groei. De wensen waren helder: de oplossing moet service en sales combineren en het bedrijf 360-graden inzicht geven in klanten. ShipSupport wilde met CRM haar service verbeteren en klanten sneller aan nieuwe scheepsonderdelen helpen. Daarnaast was het behalen van salestargets een doel om als startup snel te kunnen groeien.

Van der Velden Rioleringsbeheer

Het financieel en operationeel ERP-systeem van Van der Velden maakte plaats voor een CRM-systeem om klanten optimaal te bedienen en commercieel slagvaardiger te worden. Ontdek in deze case hoe dat ging.

Truckland

Accountmanagers hielden op hun eigen manier relaties bij. Totdat de behoefte om te sturen op feiten en cijfers groeide, waardoor CRM onmisbaar werd. De voorwaarde: alle accountmanagers moesten het actief gaan gebruiken.