Kiezen tussen NPSP en Converse is kiezen tussen een internationale grootmacht en een Nederlands product. Hoe maak je de juiste keuze? Als je het ons vraagt, heeft NPSP een streepje voor. Zeker in combinatie met FinDock. Waarom dat zo is? Dat lees je in dit artikel.
NPSP vs. Converse
NPSP staat voor Nonprofit Success Pack. NPSP maakt onderdeel uit van de Salesforce Nonprofit Cloud, waar je als NGO je volledige bedrijfsvoering op kunt uitvoeren. Van inkomsten tot de uitvoer van projecten met impact. Converse is de Nederlandse tegenhanger, alleen dan zonder deze schaalbaarheid. Converse richt zich namelijk alleen op de inkomstenkant in tijd en geld, zoals op vrijwilliger management en fondswerving.
Een stabiele start én vervolg
Stabiliteit is een belangrijke factor als het gaat om je CRM-systeem. Daar maakt NPSP de eerste inhaalslag op Converse. Doordat NPSP wordt ontwikkeld door Salesforce is de kwaliteit en kwantiteit van updates en onderhoud gegarandeerd in orde. Bij Converse ligt dat wat ingewikkelder, aangezien het de laatste jaren regelmatig van eigenaar is gewisseld. Dat zorgt voor dat er veel tijd is gaan zitten in overdracht en op stabiliteit van het product. Helaas is dat ten koste gegaan van innovatie. We zien wel mooie plannen en ook nieuwe functionaliteit specifiek voor de Nederlandse markt ontstaan, dus we houden de voordelen Converse goed in de gaten.
Aansluiting op andere oplossingen
Als we wat dieper duiken in de mogelijkheden van beide oplossingen zien we duidelijker de verschillen ontstaan. Ten eerste werkt NPSP beter samen met FinDock, een platform waarmee je betalingen en donaties goed kunt managen. Hier werkt Converse nog met een Light-versie, wat inhoudt dat je minder mogelijkheden van FinDock benut. Aan de andere kant werkt Converse met CollecteKracht, iets wat bij NPSP nog mist. Zo hebben beide systemen nog hun voor- en nadelen. Daarom kijken we nóg verder naar wat hen onderscheidt, zodat je een goede keuze kunt maken.
Doorgroeien met gemak
Gebruiksgemak kan een beslissende eigenschap zijn voor de implementatie van een CRM-systeem. Daarin zal je in NPSP een betere partij vinden. Door wat achterstand in ontwikkeling is Converse op dat gebied een minder voor de hand liggende keuze. Ook beschikt NPSP over eigen configuratietools. Dat missen we bij Converse, terwijl dat toch een handig pluspunt is aan je CRM-pakket. NPSP groeit gemakkelijker met je mee en is beter aan te passen aan jouw organisatie. Daarmee loopt NPSP al op meerdere vlakken voor.
De voordelen van NPSP met FinDock op een rij
Kies je voor een CRM-implementatie van NPSP met FinDock door Bluedesk CRM, dan benut je alle voordelen van het pakket en de partner:
- Altijd up-to-date met de ontwikkelingssnelheid van NPSP.
- Gebruiksvriendelijker werken, alle componenten zijn lightning-proof.
- Makkelijker migreren met de migratietool van Converse naar NPSP, dan het upgraden van de oude naar de nieuwe versie van Converse.
- Support van de Service Studio bij de implementatiepartner.
- Meer features voor non-profit in koppeling met FinDock.
- FinDock Payment Management via Salesforce met o.a. automatische incasso, online betalingen, Tikkies en FinDock Giving Pages.
- NPSP is de wereldwijde standaard, lokale partners geven een lokale kleur aan NPSP.
Meer dan de som der delen
Bluedesk CRM ziet met deze observaties genoeg redenen om te werken met NPSP in plaats van Converse. De voordelen overschaduwen de nadelen, en Bluedesk CRM gaat graag voor wat het beste werkt. En omdat wij toch al met Salesforce werken is de stap makkelijk gemaakt om ook NPSP als service aan te bieden. Meer details over de werking van deze CRM-oplossing kun je vinden op de website van NPSP door Salesforce. Verder geïnteresseerd in FinDock? Neem dan een kijkje op de website van FinDock.
Op zoek naar de CRM-oplossing voor jouw non-profit?
Wij adviseren je graag over werken met NPSP en Salesforce. Neem contact op.
Automatisch op de hoogte blijven van CRM? Meld je gratis aan voor onze nieuwsbrief Bluenote.
Drie redenen voor gezonde gedeelde data bij fondsenwerving
Werken jullie ook met data die uit verschillende bronnen komt? Het is belangrijk om deze gedeelde data gezond te maken en te houden, om 3 redenen.
Marketing automation: de redding van goede doelen?
Een nieuw CRM-systeem implementeren is één. Het gaan gebruiken is twee. Hoe zorg je voor een goede CRM-adoptie? We zetten 9 ingrediënten op een rij.
Na corona: 5 trends voor fondsenwerving in 2021
Ook tijdens de coronacrisis blijft de vraag naar goede doelen toenemen. Hoe vertaalt zich dat in de trends voor de rest van het jaar? Lees het in dit artikel.