Skip to content

Hoe maak je jouw Studenten Service Center digitaal?

Elke hogeschool en universiteit heeft er een: het Studenten Service Center of de Student Service Desk. De coronacrisis maakt pijnlijk duidelijk dat veel servicecentra niet zijn voorbereid op contact op afstand. Studenten mogen nu vaak strikt op uitnodiging langskomen en het overige contact bestaat meestal nog uit e-mail en bellen als enige opties. Herkenbaar? Tijd om je Studenten Service Center klaar te maken voor nu en straks.

De services van een Studenten Service Center

Een Studenten Service Center (SSC) is een expertisecentrum dat zich toelegt op het begeleiden van studenten aan de hogeschool of universiteit. Op een SSC werken onder meer studentendecanen, psychologen en trainers om studenten op verschillende gebieden verder te helpen met hun studie en het studentenleven. Een SSC geeft informatie over o.a. toelating, inschrijving, collegegeld en diploma, maar is er ook voor hulp op allerlei gebieden.

Een SSC is er bijvoorbeeld om te helpen bij:

  • Problemen, zoals studievertraging
  • Training in studievaardigheden
  • Psychische klachten
  • Studeren met een functiebeperking
  • Financiële zaken
  • Juridisch advies en wet- en regelgeving
  • Carrièreadvies
  • Huisvesting

Intensief contact met het SSC

Als contactpunt voor duizenden studenten rond tientallen onderwerpen is het Studenten Service Center een belangrijke spil in elke onderwijsinstelling. Daarom heb je er als SSC veel baat bij als al die contactmomenten gestroomlijnd zijn. Dat scheelt veel tijd, frustratie en geld. Toch werken veel universiteiten en hogescholen nog voornamelijk met e-mail en telefoon als enige kanalen en is er nog weinig geautomatiseerd. Met de Service Cloud van Salesforce maak je jouw SSC digitaal en klaar voor nu en straks.

Studentenservice met Salesforce

Salesforce CRM biedt met haar Service Cloud de ideale oplossing voor je SSC. Van welke communicatiekanalen maken studenten nu het meest gebruik? Met Service Cloud kun je persoonlijke support leveren via de bekendste digitale kanalen zoals sms, chat, WhatsApp en social media. Ook kun je veel druk wegnemen door studenten zelf de antwoorden op hun vragen te geven, zoals met een handig vragenportaal, een community en chats, zowel via een chatbot als live met een medewerker. En belt een student? Dan kun je dankzij Salesforce zien wie je aan de telefoon hebt, achtergrondinformatie lezen en zo hem of haar nog beter van dienst zijn.

Maak je SSC toekomstbestendig

Met Salesforce Service Cloud kun je via elk kanaal snel op vragen van studenten reageren, ook op afstand. Wil je meer weten over Salesforce voor jouw Studenten Service Center? Bel ons dan op +31 (0)85 878 42 06.

5. Mobiel CRM groeit harder

De coronacrisis heeft thuiswerken enorm versneld. Daarmee is de behoefte toegenomen aan CRM-bronnen die online toegankelijk zijn voor meerdere gebruikers. Daardoor ligt de focus op mobiel CRM en zullen de CRM-functies op draagbare devices toenemen om aan de groeiende communicatiebehoefte van klanten te voldoen.

Lees ook: wanneer kies je voor mobiel CRM?

Automatisch op de hoogte blijven van CRM? Meld je gratis aan voor onze nieuwsbrief Bluenote.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hoi, vond je dit een leerzaam verhaal?

Word wijzer in CRM met onze gratis nieuwsbrief. Ontvang de Bluenote in je mailbox!

BluedeskCRM