5 redenen waarom je een implementatiepartner nodig hebt

CRM en implementatie

Met de aanschaf van een CRM-oplossing als Salesforce of Aurea CRM ben je er nog niet. De CRM-software is het middel om je bedrijfsprocessen en organisatie efficiënter in te richten. Dat maakt het ook essentieel om het CRM-systeem goed in je bedrijf te implementeren. Denk aan voorbereiding, training en configuratie. Wil je jouw CRM-systeem laten slagen, dan is goede implementatie onontbeerlijk. In een intensieve samenwerking met een CRM-partner sluit je de oplossing naadloos aan op jouw afdelingen en bedrijf.

5 redenen om een implementatiepartner te kiezen

Een goede implementatiepartner zal met je organisatie kijken wat je zelf kunt doen en wat sneller, beter of efficiënter verloopt via de partner. Want om deze 5 redenen werkt een partner voor het invoeren van jouw CRM-oplossing in je voordeel:

1. Stevig fundament

Een CRM-partner kijkt naar jullie stip op de horizon en bouwt een fundament waarop je daarnaartoe kunt groeien. Een goede partner brengt eerst de situatie uitgebreid in kaart. Het bureau analyseert jullie processen op alle niveaus, tot en met de kleinste taken, om te achterhalen waar het beter kan.
Van je partner mag je verwachten dat het goede ontwerpers voor je CRM-oplossing zijn, zodat je een doelgerichte oplossing voor jouw specifieke doelen krijgt.

2. Snel resultaat

Zelf een CRM-oplossing integreren in je organisatie kost vaak veel tijd. Tijd die een implementatiepartner je bespaart. Partners maken namelijk gebruik van de kennis en ervaring die ze jarenlang bij meerdere opdrachtgevers hebben opgedaan, aangevuld met de expertises die professionals in vaste dienst meenemen. Bovendien is een goede partner sterk in projectmanagement en levert hij op tijd, binnen budget en met zo min mogelijk onderbrekingen.
Daardoor kun je met een partner sneller naar resultaten toewerken.

3. Schat aan kennis

Een implementatiepartner kent de CRM-oplossing die je kiest op zijn duimpje. Een partner blijft die specifieke kennis op hoog niveau houden door training en certificeringen en door de nieuwste mogelijkheden van innovaties in de platformen op de voet te volgen.

4. Supervisie

Implementeren gaat niet alleen over techniek. Begeleiding en supervisie in bijvoorbeeld het creëren van draagvlak en veranderingstrajecten zijn voorwaarden voor een succesvolle implementatie. Je partner krijgt alle belanghebbende neuzen dezelfde kant op als het gaat om doelstellingen, prioriteiten en het meten van succes en begeleidt jullie bij de te maken keuzes, zodat jullie een oplossing krijgen die jullie groeidoelstellingen waarmaakt.

5. Straks en later groeien

Een nieuwe CRM-oplossing kies je voor de toekomst. Je implementatiepartner denkt dan ook aan je toekomst;  als bedrijfskundig ingenieurs zien ze jouw
eindresultaat levendig voor zich en stippelen de route uit die je nu en straks kunt volgen. Daarbij houdt je partner altijd rekening met voldoende capaciteit voor toekomstige aanpassingen en groei.

Een goede CRM-partner borgt de keuzes ook, zodat alle kennis bewaard blijft als er personeelswisselingen zijn in je organisatie.

Samenwerken met een implementatiepartner

CRM-implementatie begint met een goed advies op maat voor jouw organisatie. Heb je een shortlist aan partners, spreek dan een kennismakingsgesprek af. Dan kom je erachter of jouw implementatiepartner je de juiste vragen stelt en zich in kan leven in jouw organisatie, jullie doelen en jullie wensen.

Meer weten over CRM-implementatie? Neem contact op met Bluedesk CRM.