Samen met Michiel Vink vorm ik de directie van Bluedesk CRM en ben ik in mijn rol als directeur eindverantwoordelijk voor Verkoop, Marketing, Business Development en Partnerships.

Ik heb me in 2006 aangesloten bij Bluedesk CRM en vanaf het eerste moment verschillende CRM-projecten uitgevoerd bij bestaande en nieuwe klanten. Voor mijn tijd bij Bluedesk CRM heb ik verschillende rollen gehad als consultant bij verschillende consultancy organisaties.

In 2010 stonden Michiel en ik samen aan de basis van de Bluedesk CRM-Service studio.

Verkoop deed ik tot 2013 naast mijn werkzaamheden als consultant. In 2013 werd het door de omvang van Bluedesk CRM-tijd dat er iemand dedicated voor Marketing, Sales en Business Development werd vrij gemaakt.

Na ruim 12 jaar gewerkt te hebben als consultant en projectmanager vind ik dit nog steeds een mooi avontuur waar ik volledig mijn ei in kwijt kan.

OPLEIDING

HBO Technische bedrijfskunde
HBO+ Projectmanagement

GEBOORTEJAAR

1976

BLUEFAN SINDS

2002 (Ik werkte in de rol projectleider CRM vanuit de klant Verhulst Luchtbehandeling, samen met de oprichters van Bluedesk CRM.)

INTERESSES

Lekker eten, sport, muziek, customer experience/intimacy & journeys, mensen

BESTE KLANTBELEVING

Met een aantal van mijn vrienden hebben we in 1994 culinaire club Lekker opgericht. Het concept is eenvoudig; een jaar lang sparen wij maandelijks een bedrag en daarvan gaan we één keer per jaar luxe uiteten. In 2004 bestonden wij 10 jaar en hadden we het genoegen om te gaan eten L'Auberge du Pont de Collonges het restaurant van top chef Paul Bocuse. De gast stond centraal dat straalde er aan allerlei kanten vanaf. Ik heb geen stoel aan hoeven schuiven, zodra ik aanstalten maakte om mijn colbert uit te trekken stond er al iemand naast me om deze aan te pakken en voor me op te hangen. Naast de goede bediening, waren het eten en de wijnen ook voortreffelijk. Inmiddels is het al een tijd geleden, maar deze klantbeleving staat bij mij nog steeds op nr. 1.

MEEST TELEURSTELLENDE KLANTBELEVING

Als je in het vakgebied zit waarin Bluedesk CRM zich bevindt, dan kijk je vaak als “vakidioot” naar hoe bepaalde verkoopprocessen verlopen. Met deze bril keek ik ook naar het proces van het aankopen van een nieuwe woning, welke plaatsvond in de periode dat de woningmarkt zich nog op haar dieptepunt bevond. Je zou zeggen dat in zo’n tijd makelaars staan te springen om huizen die al meer dan twee jaar te koop staan, te verkopen.

Als je op zoek bent naar een woning kom je automatisch op Funda. Voor het onthouden van je zoek resultaten en het krijgen van alerts moet je een account aanmaken. Dit betekent dat iemand bij de NVM weet waar en in welke prijscategorie ik wat voor een type huis zoek. Prachtige informatie die je proactief kunt opvolgen zou ik zeggen.

Vanuit Funda kun je contact opnemen met makelaars. Dat deed ik ook. Ik drukte op de knop “bel me” en wachtte ik 1, 2 soms 3 dagen voordat ik zelf maar eens contact zocht met de betreffende makelaar. Als ik belde kreeg ik meestal een secretaresse aan de telefoon die me vertelde dat makelaar er niet was en me vroeg of ik later terug wilde bellen. Er waren ook wat pro-actievere secretaresses bij, die een terugbel notitie achterlieten bij de makelaar. In het laatste geval werd ik, als ik geluk had, teruggebeld. Het viel me op dat ik na een bezichtiging (lees: koopsignaal) nooit ben teruggebeld om te informeren of er verdere interesse was. Dit is geen voorbeeld van één makelaar dit gebeurde bij 95% van de bezichtigingen. Erg teleurstellend als je weet dat dit tegenwoordig niet meer hoeft.

KWALITEIT

Visie, creativiteit, klantgericht, resultaatgericht en gedreven