CRM case study b2bAan het woord: Maarten Homburg, Marketing Manager Truckland Noord-Holland

Truckland Noord-Holland is een multi-brand bedrijfswagen dealer. Met een breed geografisch netwerk van vestigingen richt Truckland zich op de levering en het onderhoud van bedrijfsvoertuigen en alles wat daarmee verwant is.
In 2007 implementeerde Truckland de CRM oplossing update.CRM. Het CRM systeem werd onvoldoende gebruikt waarvoor het in het leven was geroepen.
In de jaren die volgde groeide de behoefte om te sturen op feiten en cijfers. Truckland wilde het gebruik van de CRM applicatie bij de accountmanager stimuleren. Belangrijke informatie diende centraal vastgelegd en bijgehouden te worden. Het klantenbestand moest verrijkt worden. Gemak en gebruikersvriendelijkheid waren voorwaarde, zodat de focus kan liggen op relatiebeheer en verkoop, in plaats van administratieve rompslomp. In 2013 deed daarom de CRM.pad (mobiele CRM) van update haar intrede.

Toepassingsgebied

Accountmanagers, Marketing, Aftersales en Verkoop Binnendienst

Doelstellingen Truckland Noord-Holland

  • Invoeren CRM
  • Opbouw centraal klantenbestand
  • Doorvoeren klant- en relatiemanagement
  • Accountmanagers op voorsprong zetten met mobiele CRM
  • Inzicht in salesfunnel; aantal offertes, aantal voertuigen, omzetprognose

Vraag de gehele CRM case study hier aan