In de CRM case studies van Bluedesk CRM leest u de ervaringen van klanten met de implementatie van CRM. Van de selectie van CRM partner, de implementatie tot en met CRM beheer. En zeker ook welke winst dat deze organisaties heeft opgeleverd in relatiebeheer, klantgerichtheid en efficiënt ondernemen. Ook de ervaringen met de nieuwste technologie met de CRM app worden gedeeld.

CRM case study: Alzheimer Nederland

CRM case study: Alzheimer Nederland

Elk contact telt binnen Aurea CRM. Fondsenwerving naar een hoger plan.
Aan het woord: Rens van Loon, Database Marketing Specialist Alzheimer Nederland

Alzheimer Nederland geeft al ruim 25 jaar hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Om dit te realiseren is Alzheimer Nederland afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de collecteweek. Kortom, een belangen organisatie met heel veel betrokken relaties. Dit vraagt om een gedegen CRM oplossing, waarin alle mogelijke relaties direct inzichtelijk zijn, en een partner die de problematiek begrijpt. Alzheimer Nederland vond bij Bluedesk CRM en de Aurea CRM applicatie een perfect partnership, met software die naadloos aansluit bij het relatiebeheer van Alzheimer Nederland.

Toepassingsgebied

Compleet netwerk van vrijwilligers, collectanten, donateurs en organisaties

Doelstellingen Alzheimer Nederland

  • Verhogen van efficiency
  • Informatie beschikbaar maken over gehele breedte
  • Transparantie in relaties gebonden aan Alzheimer Nederland
  • Fondswerving naar een hoger plan, gericht op de relatie

Vraag de gehele CRM case study hier aan

CRM case study: Inspectie JeugdzorgCRM case study: Inspectie Jeugdzorg

In één keer drie stappen verder.
Aan het woord: Arnout Brouwer, Stafleider Inspectie Jeugdzorg in Utrecht

De Inspectie Jeugdzorg houdt onafhankelijk toezicht op de kwaliteit van de jeugdzorg. Daarbij richt de Inspectie zich vooral op de veilige ontwikkeling van het kind. De Inspectie Jeugdzorg signaleert waar de grootste risico’s zitten en brengt die onder de aandacht van de instellingen en de overheid.
Om de werkprocessen te optimaliseren is gekozen voor de CRM oplossing van Bluedesk CRM. Voorheen werd gewerkt met papieren dossiers. Met de implementatie van Aurea CRM kan Inspectie Jeugdzorg elke melding zorgvuldig documenteren. In een wekelijks overleg worden alle meldingen besproken en direct acties ondernomen. Het systeem fungeert voor de Inspectie als een leidraad waarin de historie van een instelling en/of melding snel terug te zien is en waarin alle acties en vervolgacties overzichtelijk worden bewaard. Hierdoor is het werkproces zorgvuldiger, sneller en betrouwbaarder geworden. Tevens kunnen nu zeer snel gegevens en analyses uit het systeem gehaald worden. Omdat Aurea CRM een zeer flexibel pakket is heeft de Inspectie Jeugdzorg het helemaal op eigen wensen kunnen laten aansluiten zonder te moeten programmeren

Toepassingsgebied

Werkproces Inspectie Jeugdzorg

Doelstellingen Inspectie Jeugdzorg

  • 360° beeld van inspectieobjecten (jeugdzorginstellingen)
  • Standaardiseren van werkprocessen

Vraag de gehele CRM case study hier aan

CRM case study: Inspectie voor de GezondheidszorgCRM case study: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Een centraal dossier per melding.
Aan het woord: Liesje Wiers, Hoofd Toezichteenheid Zwolle

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) is in het leven geroepen om onze volksgezondheid te bevorderen. Dat doet zij door de kwaliteit van zorg, preventie en medische producten te handhaven. IGZ adviseert bewindspersonen en ziet toe op een correcte uitvoering van het zorgbeleid bij diverse aanbieders in deze sector.
Om dit te realiseren is kennisdeling pure noodzaak. Het vastleggen van meldingen, de bijbehorende documenten en alle stappen die daarop volgen, is van essentieel belang voor de kwaliteit van het werk binnen IGZ. Deze dossiers geven niet alleen inhoudelijk inzicht in de betreffende casus, maar ook in de werkwijze van IGZ. De implementatie van de CRM oplossing heeft geleid tot de volgende resultaten: de vindbaarheid van informatie is aanzienlijk gestegen, de werkbelasting van de back-office is gedaald en meer meldingen kunnen behandeld worden. Maar bovenal zorgt het systeem voor meer inzicht in de gang van zaken bij de diverse zorgverleners. Met Aurea CRM is IGZ beter uitgerust om haar missie te volbrengen.

Toepassingsgebied

Werkprocessen IGZ

Doelstellingen Inspectie voor de Gezondheidszorg

  • 360° beeld van inspectieobjecten (zorginstellingen)
  • Standaardiseren van werkprocessen
  • Terugbrengen van aantal informatiesystemen

Vraag de gehele CRM case study hier aan

CRM case study: ROC de LeijgraafCRM case study: ROC de Leijgraaf

Elke klant is waardevol. Grip op het verkoopproces.
Aan het woord: Ernest van Wijk, Directeur Marketing, Verkoop & Communicatie ROC de Leijgraaf

ROC de Leijgraaf is een onderwijsinstelling in de regio Noordoost Brabant. Haar belangrijkste missie is bewoners in de regio kansrijk maken. Heel bewust richt ROC de Leijgraaf zich op leven lang leren. Dus voor jongeren in het reguliere onderwijs als ook voor werkenden.
De afgelopen twee en een half jaar is ROC de Leijgraaf flink gegroeid van 500 leerlingen in het contractonderwijs naar ruim 2.000. Om dit te managen is een professionele CRM oplossing een absolute voorwaarde. Bluedesk CRM gaf een overtuigende presentatie, met helder antwoord op het vraagstuk van ROC de Leijgraaf. De gedegen uitstraling van Aurea CRM straalde vertrouwen uit, vertelt Ernest van Wijk. De invoering van Aurea CRM heeft ROC de Leijgraaf een mooi instrument in handen gegeven dat helpt om de salesprocessen transparant te krijgen.

Toepassingsgebied

Accountmanagers, Front Office, Financiën en Directie

Doelstellingen ROC de Leijgraaf

  • Beheersbaar maken van het verkoopproces
  • Inzicht in offerte proces
  • Vastleggen van de order over de omzetperiode
  • Helder goedkeuringsproces voor opleidingen
  • Relatiebeheer en contactmanagement

Vraag de gehele CRM case study hier aan

CRM case study: Truckland Noord-HollandCRM case study: Truckland Noord-Holland

Meer klantrelatiemanagement met mobiele CRM. Snel, makkelijk en intuïtief.
Aan het woord: Maarten Homburg, Marketing Manager Truckland Noord-Holland

Truckland Noord-Holland is een multi-brand bedrijfswagen dealer. Met een breed geografisch netwerk van vestigingen richt Truckland zich op de levering en het onderhoud van bedrijfsvoertuigen en alles wat daarmee verwant is.In 2007 implementeerde Truckland de CRM oplossing Aurea CRM. Het CRM systeem werd onvoldoende gebruikt waarvoor het in het leven was geroepen. In de jaren die volgde groeide de behoefte om te sturen op feiten en cijfers. Truckland wilde het gebruik van de CRM applicatie bij de accountmanager stimuleren. Belangrijke informatie diende centraal vastgelegd en bijgehouden te worden. Het klantenbestand moest verrijkt worden. Gemak en gebruikersvriendelijkheid waren voorwaarde, zodat de focus kan liggen op relatiebeheer en verkoop, in plaats van administratieve rompslomp. In 2013 deed daarom de CRM.pad (mobiele CRM) van Aurea haar intrede.

Toepassingsgebied

Accountmanagers, Marketing, Aftersales en Verkoop Binnendienst

Doelstellingen Truckland Noord-Holland

  • Invoeren CRM
  • Opbouw centraal klantenbestand
  • Doorvoeren klant- en relatiemanagement
  • Accountmanagers op voorsprong zetten met mobiele CRM
  • Inzicht in salesfunnel; aantal offertes, aantal voertuigen, omzetprognose

Vraag de gehele CRM case study hier aan

CRM case study: Van der Velden Rioleringsbeheer

Bluedesk CRM is vanaf het begin transparant geweest dat zij ook implementatiepartner zijn van twee CRM oplossingen. Wij hebben oprecht onafhankelijk advies en begeleiding ervaren.
Aan het woord: Tom Klaassen, Accountmanager Landelijke Accounts en kartrekker CRM.

Van der Velden Rioleringsbeheer is Nederlands grootste dienstverlener in ontstoppen, reinigen, inspecteren, repareren en vernieuwen van rioleringen. Met 500 medewerkers verspreid over 17 vestigingen is het bedrijf de complete dienstverlener op het gebied van rioolwerkzaamheden. Tot de klantenkring behoren (semi-)overheden, het bedrijfsleven, de industrie, zorginstellingen, vastgoedbeheerders en particulieren. De kracht van Van der Velden Rioleringsbeheer is dat alles met eigen mensen en middelen gedaan wordt doen. Kortom, een totaaldienstverlener met alles onder één dak.

Vraag de gehele CRM case study hier aan