Een dag van een CRM Consultant bij Bluedesk CRM

Bij Bluedesk CRM hebben wij meerdere CRM Consultants in dienst. Een CRM Consultant vertaalt de wensen van de klant in praktisch toepasbare ontwerpen die meerwaarde opleveren. Maar welke taken voert een CRM Consultant op een werkdag bij Bluedesk CRM uit? En welke uitdagingen kom je tegen? Om op deze vragen antwoord te krijgen lopen wij vandaag een dag mee met onze CRM Consultant, Rens Verhagen. 

Over mij

Bij Bluedesk CRM ben ik werkzaam als CRM Consultant. Ik heb ervaring met diverse CRM-implementatie en optimalisatie projecten, voor klanten binnen de profit, non-profit en overheid sector. Verder ben ik officieel gecertificeerd voor zowel Salesforce als Aurea CRM en heb ik een expertise opgebouwd van de Converse-app. Converse is een CRM-oplossing voor Non-profit organisaties. Met deze oplossing kunnen organisaties gebruik maken van geïntegreerde betalingsverwerkingen. Op deze manier worden duurzame klantrelaties gebouwd en onderhouden.


Verschillende taken

Bij een gemiddeld project heb je veel verschillende taken als Leading Consultant. Zo starten we een project met een kick-off bij de klant, daarin neem je de klant mee in de planning en spreek je praktische zaken af zoals de werkplek. Vervolgens geven we een workshop waarin bepaalde zaken gedemonstreerd worden en vragen worden gesteld over de gewenste inrichting. De feedback uit de workshop wordt verwerkt en geconfigureerd. Als dit gereed is laat je de ingerichte functionaliteit zien aan de hand van een release demo. Voordat de functionaliteit live gaat worden er nog verschillende gebruikerstrainingen gegeven. Dit proces herhaalt zich voor verschillende fases en onderdelen tot het einde van het project.

Uitdagingen 

Op verschillende vlakken kom je uitdagingen tegen. Je hebt technische uitdagingen zoals ingewikkelde processen zoveel mogelijk te automatiseren. Ook heb je klant specifieke uitdagingen. Een van de meest voorkomende en meteen ook lastigste uitdagingen is de verwachtingen van de klant te managen zodat deze overeenkomen met hetgeen wat er uiteindelijk opgeleverd gaat worden. Door veel met de projectleider van het betreffende project te overleggen en te sparren kunnen bepaalde issues al in een vroegtijdig stadium worden herkend en tijdig worden aangepakt.

“Het is niet één ding wat het leuk maakt, maar het totale plaatje”

Vele aspecten zorgen ervoor dat dit werk zo leuk is. Allereerst de dynamische werkomgeving waarin je in 3 tot 4 projecten tegelijk betrokken bent. Ook de organisatie, waarin je direct met de directie kunt sparren en zij altijd een luisterend oor bieden om er daadwerkelijk wat mee te doen. Daarnaast is er een tal van mogelijkheden van persoonlijke tot professionele groei waarbij er altijd goed wordt geluisterd naar welke kant je zelf wilt doorgroeien. Bovendien wordt eigen initiatief gewaardeerd. Zo heb ik al diverse interne verbeteringen voorgedragen die inmiddels zijn geïmplementeerd.

Kortom, het werk als CRM Consultant is erg divers. Binnen een project ben je naast de CRM-oplossing inrichten ook bezig met vele andere taken. Ook kom je altijd weer uitdagingen tegen binnen projecten. Daarnaast zorgen de dynamische werkomgeving en enthousiaste groep van jonge collega’s ervoor dat het werk leuk is. Al met al kun je dus alle kanten op bij Bluedesk CRM, je moet er alleen wel zelf actief aan bijdragen en je schouder eronder zetten! Benieuwd naar werken bij Bluedesk CRM? Neem dan een kijkje naar onze vacatures!