Wat biedt mobiele CRM mij?

Er wordt veel geschreven over mobiele CRM. Dit omdat het steeds belangrijker wordt voor bedrijven om mobiele CRM in gebruik te hebben. Wat houdt mobiele CRM in? En waarmee helpt mobiele CRM ons binnen het werkveld?

Video Thumbnail

CRM for the iPad: update CRMpad

Allereerst een terugblik naar hoe een gemiddelde werkdag van mij er eerst uit zag. Ik begin met mezelf vragen te stellen rondom de afspraken die ik heb gepland. Deze vragen en antwoorden werk ik uit, zo heb ik per klant wat papieren waar ik ook mijn notities op zet. Tijdens de afspraken ben ik driftig notities aan het maken voor het bezoekverslag. Ook ontstaan er taken voor mezelf, in sommige gevallen mag ik zelfs gelijk een order opschrijven. Vervolgens moeten alle notities gedigitaliseerd worden in de hoop dat alle belangrijke dingen zijn genoteerd en dat geen informatie verloren is gegaan in een warrige bui.

Fijn, nu kan ik jullie vertellen over mijn bevindingen met het gebruiken van mobiele CRM. Omdat nu alle informatie direct, up-to-date en overal opvraagbaar is kan ik een stuk efficiënter werken. Nu is het niet meer nodig om de printer om assistentie te vragen bij het voorbereiden op een klantbezoek. Ook kan ik me beter voorbereiden in minder tijd. Via een webbrowser, smartphone of tablet kan ik zo alle benodigde informatie gemakkelijk en snel raadplegen; het is met slechts een paar klikken mogelijk om alle klantgegevens te bekijken, maar ook het snel weergeven van rapporten en het dashboard is zo gebeurd!

Video Thumbnail

Salesforce1 Mobile App Overview and Demo

Natuurlijk biedt het ook enorm veel voordelen tijdens de afspraken; laat ik eerst beginnen met de volgende quote:

Het aller slechtste wat je kunt doen, is op kantoor beslissingen nemen. Je moet de beslissing nemen daar waar de klant is.” – Ulrik Nehammer, CEO, Coca-Cola Germany

Dankzij mobiele CRM kan dit nu ook! Ik kan gelijk mijn notities bij de afspraak in smartphone of tablet zetten, vanuit hier kan ik direct taken ter opvolging uitzetten bij mijn collega’s of mezelf. Niet te vergeten, ik kan gelijk klantgegevens muteren in de oplossing. Ook wordt dit positief ervaren door de klanten; ze zien dat ze direct geholpen worden, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en een betere relatie.

Hoe mooi is het om direct te kunnen reageren op een vraag vanuit de markt? Tijdens een afspraak is het mogelijk om een mogelijk nieuw project direct in te voeren in de CRM-oplossing. Vanuit hier ontstaan wederom taken ter opvolging, maar ook het aanmaken van een offerte is op deze manier gesneden koek. Heb ik direct een deal te pakken? Geen probleem! Via mobiele CRM kan ik zonder enige moeite een verkoopkans omzetten naar een opdracht!

Dit is nog maar een kleine greep uit wat allemaal mogelijk is met mobiele CRM. Wilt u dit ook? Neem dan zeker contact met ons op en ga met ons het gesprek aan. U komt er snel achter wat mobiele CRM u te bieden heeft!