De implementatie van Salesforce bij de Nederlandse Brandwonden Stichting

De CRM-oplossing, Salesforce, is een aantal weken geleden live gegaan bij de Nederlandse Brandwonden Stichting. Om erachter te komen hoe de nieuwe oplossing wordt ervaren is een van de medewerkers, Petra Bos, geïnterviewd. Ook zo benieuwd? Lees dan vooral verder!

Drijfveren voor nieuwe CRM-oplossing

Binnen de organisatie speelde verschillende drijfveren een rol om te kiezen voor een nieuwe CRM-oplossing. Allereerst werd de voormalige database niet meer ondersteund; daarom was de organisatie verplicht om voor een nieuwe oplossing te kiezen. Daarnaast werkten verschillende afdelingen binnen de Nederlandse Brandwonden Stichting met verschillende databases. Binnengekomen post, telefoon en e-mail werden gecontroleerd en verwerkt in verschillende databases, wat veel tijd in beslag nam.

Verbeteringen met Salesforce

Met de nieuwe CRM-oplossing Salesforce, staan straks alle gegevens in één grote database. Zo kunnen werknemers meteen inzien wat voor relatie de klant heeft met de Nederlandse Brandwonden Stichting.

Voorheen lag het maken van selecties echt bij een techneut, iemand met SQL-kennis. Salesforce is zo toegankelijk en gebruiksvriendelijk dat iedereen selecties kan maken. Door de eenvoud van de oplossing is het veel makkelijker data te verkrijgen. Daarom wordt deze CRM-oplossing als gebruiksvriendelijker ervaren.

De implementatie

De implementatie van de nieuwe CRM-oplossing werd als soepel ervaren. De aanpak van Salesforce biedt veel interactie met de klant. Bij elke stap binnen de implementatie werden de medewerkers betrokken; er werden workshops gehouden waar de werknemers uitleg kregen over de werking van de nieuwe CRM-oplossing. Iedereen had de oplossing dus al getest voordat deze live ging. Deze aanpak zorgt ervoor dat de acceptatie van de nieuwe CRM-oplossing hoger is.

De toekomst met Salesforce

In de nabije toekomst worden er nog verdere ontwikkelingen gerealiseerd. De Nederlandse Brandwonden Stichting biedt mensen de mogelijkheid een rookmelder te bestellen, inclusief een vrijwilliger die de rookmelder installeert. Hier zit natuurlijk een proces aan vast, wat geïmplementeerd wordt in Salesforce. Daarnaast is de stichting afhankelijk van collectieve inkomsten. Daarom is er een 360 graden beeld van de klant gecreëerd. Op basis van al deze gegevens kunnen gerichte campagnes worden opgezet. Ook zullen in de toekomst formulieren op de website direct naar de database worden verstuurd.

Kortom, de nieuwe CRM-oplossing, Salesforce, wordt als prettig ervaren. Ook de implementatie verliep soepel. Salesforce is gebruiksvriendelijk waardoor alle werknemers er makkelijk mee kunnen werken. Ook is het praktisch voor de organisatie dat alle gegevens nu in één database staan in plaats van verschillende databases.