Getting to the next level with Salesforce

Ook Desch Plantpak heeft gekozen voor de implementatie van Salesforce door Bluedesk CRM.

Wie is Desch Plantpak?

Desch Plantpak produceert thermovorm potten, containers, verschillende trays en perkgoed packs voor de professionele tuinbouw. Samen met de kweker komt Desch Plantpak tot klantgerichte en inventieve oplossingen waarmee bedrijfsprocessen kunnen worden vereenvoudigd of automatiseringsprocessen kunnen worden verbeterd. 

Stand van zaken

Desch werkte met Microsoft Dynamics wat niet aansloot bij de behoefte van de organisatie. Hierdoor liep het verkoopproces niet gestroomlijnd, wat betekent dat men geen gerichte opvolging kon geven aan commerciële acties zoals het versturen van nieuwsbrieven, brochures en het uitbrengen van offertes.

De implementatie van Salesforce

Salesforce helpt het verkoopproces van Desch Plantpak gestroomlijnd verlopen. Medewerkers werken met een systeem dat aansluit bij de informatiebehoefte en werkprocessen. Het gebruik van Salesforce levert het management informatie waarmee het adequaat kan inspelen op de ontwikkelingen van markt en organisatie; er kan bijvoorbeeld beter gestuurd worden op KPI’s.

Binnen Salesforce wordt het verkoopproces ondersteund door Opportunity Management. Deze functionaliteit doorloopt de verschillende stadia van een verkoopproces, van kans tot order. Door de ingebruikname van Salesforce krijgt Desch Plantpak de mogelijkheid om alle verkoopkansen in Salesforce te volgen en gegevens makkelijk in te zien.

Doordat deze informatie allemaal inzichtelijk is in Salesforce, wordt er een eenvoudig verkoop- en prognosestadia weergegeven, wat bijdraagt aan het stroomlijnen van het verkoopproces.

Ook kan Desch Plantpak dankzij Salesforce mobiel werken waardoor de samenwerking tussen binnen- en buitendienstmedewerkers efficiënter verloopt. Hierdoor weten beide partijen wat er speelt bij een klant en zijn zij altijd op de hoogte van de meeste actuele informatie.

De implementatie van pardot

Daarnaast is er een pardot-implementatie gedaan. Dit is een tool voor het geautomatiseerd warm houden van prospects. Met de pardot-implementatie kan Desch Plantpak zijn bezoekers bijhouden; er wordt bijvoorbeeld bijgehouden hoe vaak een bezoeker de website bezoekt en welke pagina’s of producten worden bekeken.

Het voordeel voor Desch Plantpak is dat zij meer tijd vrij hebben. Daarnaast ligt de verkoopkans hoger  dankzij de pardot-implementatie. Bovendien is de website van Desch Plantpak gekoppeld aan Salesforce CRM, ook dit bespaard veel werk voor Desch Plantpak.

Meer weten over Salesforce? Klik dan hier.