Een dag meelopen met een van onze applicatie specialisten

Een dag meelopen met onze applicatie specialist, Wicky

Het maken van rapportages en het beantwoorden van vragen is een van de taken van onze applicatie specialisten, maar dat is nog lang niet alles! Ook zijn zij veel bezig met het uitvoeren van imports. Maar wat houdt dit in? En wat voor uitdagingen komt een applicatie specialist tegen bij Bluedesk CRM? Om het antwoord op deze vragen te krijgen wordt er een dag meegelopen met onze applicatie specialist, Wicky Rampersad.

Wicky Rampersad

Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan bij Bluedesk CRM. Ik beman de Service Studio samen met mijn collega’s; in deze rol ondersteun ik klanten met vragen over de door ons opgeleverde CRM-implementaties. Daarnaast speel ik een rol in verschillende projecten, voornamelijk bij technische uitdagingen waarbij ik na kan denken over oplossingen en deze vervolgens realiseer.

De werkzaamheden

Een van onze werkzaamheden is het uitvoeren van imports; nieuwe personen inlezen of adressen van bestaande huishoudens bijwerken via een bestand. Daarnaast zijn wij bezig met het maken van rapporten, dashboards en exports.

Maar dan de uitdagingen!

Fondsenwervers leveren ons regelmatig bestanden om nieuwe donateurs in te lezen. Ook krijgen wij de taak om nieuwe machtigingen bij bestaande donateurs aan te maken. Vooral dit laatste blijkt in de praktijk een interessante uitdaging; er is vaak nog een onderliggende wens. Deze wens is dat niet alleen nieuwe gegevens worden ingelezen maar ook bestaande gegevens worden bijgewerkt.

 “We kunnen een probleem niet oplossen

met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.”

Albert Einstein

The solution

Wij hebben vaak te maken met vraagstukken die met regelmaat terugkeren. Maar door eenmalig iets meer tijd te steken in een oplossing kan op de lange termijn kwaliteit worden gegarandeerd.

Een voorbeeld; wanneer wij een bestand gestuurd krijgen is het mogelijk dat het adres in dit bestand afwijkt van het adres dat geregistreerd staat in Salesforce. Dankzij de processamensteller van Salesforce is het mogelijk om bepaalde acties te definiëren die uitgevoerd moeten worden bij het aanmaken of bewerken van gegevens. Hoewel het even tijd kost om dit in te richten, helpt deze oplossing ons om op een effectieve en betrouwbare manier de wensen van onze klant te realiseren.

Kortom, werken bij Bluedesk-CRM als applicatie specialist is erg divers. Je komt veel uitdagingen tegen en voor elke uitdaging moeten wij een oplossing vinden. Ons doel is om de wensen van onze klanten te realiseren.

“Wie handelt vanuit passie heeft geen werk maar een leven.”