Truckland migreert naar update.CRM

Begin juli 2015 werd de omgeving van Truckland van update.seven naar update.CRM gemigreerd, waarbij meteen een aantal nieuwe features zijn meegenomen.

Truckland Noord-Holland maakt sinds 2008 gebruik van update.seven, nu was het tijd om te upgraden naar de nieuwste versie: update.CRM.

Deze versie heeft voor de gebruiker een groot aantal voordelen waaronder:
– Browser onafhankelijkheid
– Flexibele user interface en pagina lay-out die door de gebruiker naar eigen wens is aan te passen

Ook biedt deze nieuwe versie de mogelijkheid om personen als individu te registreren. Een persoon is hiermee een op zichzelf staande entiteit binnen CRM, die verbonden kan zijn aan meerdere bedrijven. Dit vergroot zowel het inzicht in de huidige werkzaamheden van de persoon, maar het biedt tevens de mogelijkheid personen als individu te blijven volgen als zij van werkgever wisselen. Ook wordt het hiermee mogelijk particulieren, die niet aan een bedrijf zijn verbonden als klant te beschouwen binnen CRM.

update.CRM biedt daarnaast de mogelijkheid om complexe bedrijfsprocessen helder weer te geven, door gebruik te maken van een grafische weergave van de processtappen. Zo kunnen processen zoals van lead tot order stap voor stap worden begeleid en gevolgd. Bij het bekijken van het proces is direct inzichtelijk in welke fase het proces zich bevindt maar is ook zichtbaar welke acties nog uitgevoerd dienen te worden om verder te kunnen gaan naar de volgende stap.

Truckland maakt sinds november 2011 gebruik van een geautomatiseerde TruckVision en RDW koppeling. TruckVision is het Dealer Management Systeem van Truckland, deze software draait op een AS/400 (IBM iSeries) en bevat actuele data over de voertuigen en hun eigenaar. Alleen voertuigen waarbij het TruckVision systeem aangeeft dat er een relatie is tussen een klant en een voertuig zal deze in CRM het kenmerk eigenaar meekrijgen. Het TruckVision systeem bevat echter slechts beperkte data en alleen actieve relaties. Dankzij de koppeling met het RDW heeft Truckland in update.CRM de beschikking over gedetailleerde en actuele voertuiginformatie op basis van het kenteken.

Ook de functionaliteiten binnen CRM.pad  werden op een aantal punten verbeterd. Om sales- en servicemedewerkers in het nieuwe mobiele tijdperk weg van de werkplek en naar de klant te leiden, is CRM.pad ontwikkeld. CRM.pad is een native CRM oplossing voor de iPad. Het strakke design en de hoge gebruikersvriendelijkheid staan op de voorgrond. Door de gemakkelijke invoer en bewerking van gegevens kunnen gebruikers klantgericht en succesvol het dagelijks werk uitvoeren. Bij Truckland wordt niet verkocht vanuit een showroom, maar bij de klant aan tafel. Dit betekent dat de CRM gegevens mobiel moeten zijn.

Voordelen voor Truckland met de introductie van CRM.pad:

  • Elke accountmanager heeft zijn eigen dashboard, met alle relevante data;
  • Data is altijd beschikbaar, zowel online als offline;
  • Efficiënte planning met geïntegreerde agenda;
  • Voorbereiding klantafspraken;
  • In het startscherm staan de klanten die het langst niet bezocht zijn;
  • Apple Maps integratie zorgt voor een heldere weergave van klanten en prospects in de directe omgeving;
  • Snelle zoekfunctie;
  • Na de klantafspraak meteen gespreksnotities toevoegen;
  • Altijd inzicht in de laatste stand van zaken.

Over Truckland
Truckland is een begrip binnen de markt voor bedrijfsvoertuigen. Met een breed geografisch netwerk van vestigingen richt Truckland zich op de levering en het onderhoud van bedrijfsvoertuigen en alles wat daarmee verwant is. Door de multi-brand filosofie is in principe iedere vervoerswens passend in te vullen. Truckland is dealer van de merken DAF, Fiat Professional, Iveco en Ginaf.