Qbuzz neemt update CRM in gebruik

Oosterhout, 2 oktober 2013 – Afgelopen maandag heeft Qbuzz haar nieuwe Customer Relationship management systeem, update CRM, in gebruik genomen.

Qbuzz vervoert in iedere dag circa 100.000 klanten met 1.700 medewerkers en 500 bussen in Zuidoost Friesland, Provincie Drenthe en provincie/stad Groningen.

Het nieuwe CRM systeem is door Qbuzz in samenwerking met Bluedesk CRM in nog geen drie maanden ingericht en biedt functionaliteit voor:

  • Het afhandelen van restituties;
  • Het afhandelen van reacties;
  • Het afhandelen van klachten;
  • Het verwerken van aanvragen voor abonnementen en groepsvervoer;
  • De registratie en opvolging van gevonden en verloren voorwerpen;
  • Campagne management.

Om het CRM systeem met data te verrijken zijn er koppelingen gemaakt met de financiële applicatie van Qbuzz en de website. Om alle verzamelde data overzichtelijk weer te geven zijn er tal van managementrapportages gemaakt die een real-time inzicht geven in de actuele status van de verschillende bedrijfsprocessen. Er gaan 35 gebruikers met de CRM oplossing werken.