Oosterhout, 24 juni 2013 – Na een grondige selectieperiode kiest Qbuzz voor de CRM oplossing van update software. De implementatie zal worden verzorgd door implementatiepartner Bluedesk CRM uit Oosterhout.

Qbuzz zal update CRM gaan gebruiken om haar doelstelling “De klant staat centraal” verder uit te bouwen. In eerste instantie zal Qbuzz de applicatie gaan gebruiken voor de volgende processen:

  • Relatiebeheer met klanten en grootverbruikers;
  • Het vastleggen en opvolgen van reacties, klachten en restituties;
  • Het verwerken van abonnementaanvragen en aanvragen voor groepsvervoer;
  • De registratie van verloren en gevonden voorwerpen en het gebruiken van de registraties in het terugbrengen van de verloren voorwerpen bij de rechtmatige eigenaar;
  • Campagne management.

Ter ondersteuning van deze processen worden er koppelingen gemaakt met de financiële applicatie, de website (inclusief webshop) en dienstregelingapplicatie.

De implementatie van update CRM bij Qbuzz start deze week. Er zullen 35 medewerkers met de software oplossing gaan werken. De live datum voor de eerste fase is 1 oktober 2013. Vervolgens zullen de verdere ambities worden ingevuld waardoor update CRM een centrale plaats krijgt binnen het contact met de Qbuzz klanten.

Over Qbuzz

Qbuzz is in april 2008 opgericht door Rob van Holten, Leon Struijk en NS. Qbuzz is het enige Nederlandse vervoerbedrijf op de markt voor aan te besteden vervoersconcessies en concurreert op deze markt met buitenlandse (beursgenoteerde) ondernemingen. Qbuzz heeft in de afgelopen periode drie concessies verworven door een kwalitatief hoogwaardig aanbod van openbaar vervoer. Qbuzz vervoert iedere dag circa 100.000 klanten met 1.700 medewerkers en 500 bussen. Qbuzz gelooft in het vormen van partnerships waarmee successen in het openbaar vervoer kunnen worden bereikt. Vernieuwende werkwijzen met chauffeurs om de klantvriendelijkheid van het openbaar vervoer te vergroten, partnerships met andere vervoerders om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn van voordeur tot bestemming, open en transparante relaties met concessieverleners om snel in te kunnen springen op de veranderende vraag naar openbaar vervoer en niet in de laatste plaats attractieve en gemakkelijke aanbiedingen aan onze klanten om het gebruik van het openbaar vervoer verder te vergroten.

Bron: http://qbuzz.nl/organisatie/profiel/